Strategia de abordare a rezervărilor Christian Tour

Dragi clienti,

În contextul actual al pandemiei provocate de virusul Covid-19, ne confruntăm cu o situație excepțională, la scară globală, ce nu putea fi prevăzută. Astfel, o serie de state și-au închis granițele, au stopat accesul către obiective turistice sau au limitat transportul aerian, ca parte a acestor măsuri.
Gradul foarte ridicat de incertitudine generat atât de scenariile posibile ale evoluției pandemiei, cât și de posibilele măsuri ce ar putea fi întreprinse de autoritățile naționale și internaționale ne împiedică să dăm răspunsuri ferme cu privire la evenimente viitoare și la posibilitatea prestării unor servicii.Încurajarea turiștilor de a călători în perioada imediat următoare, chiar și în zone mai puțin expuse, ar reprezenta un gest de imaturitate și lipsă de responsabilitate din partea noastră. Chiar dacă turiștii ar putea pleca, nu vom știi în ce condiții se vor putea întoarce, deoarece nu știm dacă prin măsurile luate între timp nu se vor închide aeroporturi sau granițe, printre altele. Această stare de incertitudine aduce o foarte mare presiune financiară pe toată lumea, atât pe clienții noștri, cât și pe întreaga echipă Paneuropean Travel. În această perioadă vorbim individual cu fiecare dintre turiștii noștri și încercăm să găsim cele mai bune soluții, cu impact financiar redus și cu rezultate optime.*Informatiile prezentate pe aceasta pagină, fac referire la vacanţele afectate de pandemia coronavirus, cu plecări iminente, până la 30 aprilie 2020. Ȋn funcţie de evoluţia situaţiei la nivel mondial şi naţional, vom aduce amendamente şi completări punctuale.

Cu ce ne confruntăm?

Epidemia globală de coronavirus este un eveniment pe care nimeni nu l-ar fi putut prevedea și care ne încearcă pe toți, oameni, companii, instituții publice. Este o provocare pe care o putem depăși doar împreună. Poate sunteti unul dintre milioanele de oameni izolați la domiciliu. Sau dimpotrivă, poate sunteti unul dintre cei care încă trebuie sa meargă la lucru și se expune în fiecare zi prin contactului cu alți oameni care au nevoie de serviciile dv. Poate sunteti un antreprenor sau liber profesionist a cărui activitate a fost suspendată de măsurile impuse. Sau poate sunteti în prima linie și lucrati alături de instituțiile statutului ca să depășim cu bine aceste momente.

Vrem sa știi că ne gândim la dv și va întelegem îngrijorarile și temerile! Pentru că și noi la rândul nostru le avem. Câteva sute de mii oameni și familiile lor depind exclusiv de veniturile unei industrii care s-a prăbușit în doar câteva zile, turismul.

Compania noastră functionează exclusiv din vânzarea de servicii turistice. Ca să obținem cele mai bune prețuri, negociem și plătim în avans partenerilor noștri sume importante de bani, cu luni întregi înainte de prestarea serviciilor in sine.

Cea mai mare parte a încasărilor din prima parte a anului, cât și profiturile realizate în anul anterior, au fost deja achitate sub formă de avansuri către furnizorii de servicii turistice (companii aeriene, hoteluri, transportatori, etc.), mișcare ce ne-a asigurat întotdeauna prețuri competitive și ne-a permis să va oferim vacanțe minunate într-un buget rezonabil, precum și garantarea vacanțelor comandate. Împreună vom depăși aceste momente și ne vom bucura din nou de zile însorite!

Ce putem face?

Cel mai important lucru este să acționăm împreună! Facem apel la rațiune și răbdare, căci câtă vreme ne vom putea înțelege situația reciproc, vom putea să găsim soluțiile cele mai potrivite. Astfel, chiar dacă vom fi nevoiți să facem un compromis, fiecare dintre noi, preferăm ca acesta să fie în favoarea dv-stra și să alegem varianta cea mai bună, care să ajute toți clienții noștri.
Va prezentăm, în cele ce urmează,  opțiunile pe care le aveti în momentul de față:

Termene de plată depășite după 30.04.2020

În acord cu evoluția evenimentelor actuale și după ce deja am prelungit termenele scadente cu mai bine de o lună, în urma negocierilor purtate cu furnizorii noștri, revenim cu următoarea comunicare oficială:
➡️ Toate contractele care au depășit termenele scadente devin nule de drept, cu penalizare conform termenilor contractuali agreați.
În mod EXCEPȚIONAL, pentru toate contractele devenite nule de drept, începând cu data de 30 aprilie, și pentru care vom încasa sumele datorate până cel târziu la data de 22 mai 2020, vom reactiva contractul conform condițiilor inițiale (inclusiv Early Booking).
➡️ În lipsa efectuării plaților datorate până la 22 mai, după 2 amânări de plată cu furnizorii, se aplică penalizările conform contractului.
Ținând cond de faptul că fiecare destinație și fiecare furnizor în parte își au specificul lor, iar contractele încheiate cu aceștia diferă de la caz la caz, termenele de plată diferă în funcție de produs. Astfel:
➡️ Circuite culturale – până la 30.05.2020
➡️ Pelerinaje – până la 30.05.2020
➡️ Circuite exotice – până la 30.05.2020
➡️ Charter avion Egipt – până la 22.05.2020
➡️ Charter avion Tunisia – până la 22.05.2020
➡️ Turcia – Antalya – până la 22.05.2020
➡️ Turcia – zona Egeeană – până la 22.05.2020
➡️ Grecia – charter avion – până la 22.05.2020
➡️ Grecia autocar – până la 22.05.2020
➡️ Grecia individual – până la 22.05.2020
➡️ Spania – până la 22.05.2020
➡️ Bulgaria – până la 15.04.2020 (*nu se mai pot amâna)
➡️ Sejururi exotice – până la 30.05.2020
➡️ Turism intern (România, inclusiv Senior Voyage România) – până la 22.05.2020
➡️ Senior Voyage – până la 30.06.2020
**Pe pachete turistice organizate de către alți touroperatori din România și intermediate de Christian Tour prin platforma Marketplace, nu se aplică condițiile enunțate mai sus. Se vor comunica, punctual, condițiile aplicate de către fiecare touroperator în parte.
În același timp, este necesar să fim conștienți că toată lumea va trebui să-și asume riscuri, să nu se aștepte nimeni ca lucrurile să fie perfecte. Este o situație nemaiîntâlnită, cu totul nefirească și deosebit de grava. Din acest motiv, demersul nostru comun poate avea consecințe diverse, cu plusuri, dar și cu minusuri.

Ce se întâmplă dacă nu se achita sumele la data scadentă?

Asta înseamnă că furnizorii serviciilor pot anula rezervarea dv. sau pot crește tariful acesteia (ex. în cazul pachetelor în regim Early Booking), fiind probabil sa nu se returneze sumele de bani transmise deja către ei, iar dv puteți pierde toți banii deja achitați sub formă de avans. Recuperarea banilor de avans este un proces de lungă durată, cu chemarea în garanție/instanta a furnizorului printr-o procedură internațională, cu rezultate incerte, data fiind situatia evidenta de forta majora invocata de toata lumea.
Știm foarte bine că ati muncit din greu pentru acești bani, motiv pentru care va încurajăm să continuati cu achitarea tranșelor scadente, fără a pierde avansul deja plătit.

În cazul puțin probabil în care vacanța dv. va fi afectată de aceeași situație extraordinară legată de pandemie, vom depune toate diligențele pentru ca aceste sume plătite să fie folosite pentru o reprogramare a vacanței în viitor. Astfel, nu veti pierde banii plătiți acum.
Decizia va apartine!

Ce se intampla daca se cere anularea pachetului de servicii turistice?

În cazul anulării pachetului de servicii de către client se aplică politici de anulare conform contractului. În unele situații penalizările de anulare pot reprezenta chiar 100% din valoarea sa. Desigur că această situație nu este de dorit pentru niciuna dintre părți, motiv pentru care considerăm că încercarea de a găsi împreună soluții pentru reprogramare poate fi o alternativă de preferat.
Obligația noastră ca agenţie de turism, de a opera rezervările în numele turistului a fost îndeplinită, suportand si toate costurile generate de aceasta, din comisionul aferent.
Totodată sumele serviciilor componente ale vacanței dv au fost deja transmise către furnizori, pentru a confirma serviciile comandate. Si in acest caz, pentru eventuala recuperare a banilor,  lor sunt necesare procese de lungă durată, costisitoare, în instanțe de judecată, cu chemarea în garanție a furnizorilor printr-o procedură internațională, în care fiecare parte va invoca forța majoră pentru exonerarea de răspundere. Majoritatea furnizorilor nu se supun regulilor Uniunii Europene, ceea ce  face mult mai dificilă, daca nu chiar imposibila,  recuperarea sumelor deja achitate.

Va propunem să colaborăm  pentru a găsi soluţii de reprogramăre, cu acordul  furnizorilor,  pentru a reduce riscul de a pierde complet banii deja achitați.

Ce fac cei care doresc reprogramarea vacanței?

Fiecare își așteaptă cu nerăbdare vacanța mult visată și chiar dacă în următoarea perioadă este mai dificil să călătorim, putem găsi împreună soluții pentru a reprograma călătoria. În urma solicitării  dv.-stra vom căuta împreună soluții pentru a reprograma vacanța într-o perioadă cât mai potrivită, în condiții similare cu cele achiziționate inițial. Chiar dacă această variantă ar putea genera costuri privind operarea modificărilor și gestiunea contractelor cu furnizorii inițiali, vom face tot posibilul pentru ca acestea să fie zero sau cât mai mici, pentru client.
Aceasta este varianta pe care noi o recomandăm pentru majoritatea situațiilor cu care ne confruntăm în momentul de față. Chiar dacă reprogramarea nu este posibilă în condiții normale, înțelegem faptul că nu aveti nicio vină pentru aceste evenimente și, cu toate că nici noi nu avem vreo vină în instituirea interdicțiilor de trafic, carantină, etc. (fiind toate mai presus de controlul nostru), vom face tot posibilul pentru a găsi o variantă viabilă pentru dv-stra și pentru familia dv-stra.
Este posibil ca reprogramarea să fie supusă unor condiții suplimentare, specifice în funcție de pachetul de servicii achiziționat. Vi  le vom comunica punctual.

În ce condiții  se pot restitui sumele achitate?

Există anumite situații expres prevăzute de lege, în care agenția turoperatoare este obligată la restituirea completă a sumelor achitate. Acest lucru ar pune, desigur, o presiune financiară foarte mare pe agentie in acest moment, deoarece sumele achitate de dv către noi, au fost deja transferate către furnizori, iar șansele de recuperare a acestora sunt nule acum. In acelasi timp incasarile au incetat complet, iar cazul de forta majora exonereaza de raspundere toate partile contractante.

Cum procedez dacă doresc reprogramarea sau anularea biletelor de avion?

Ȋn situaţia ȋn care ati achiziţionat un bilet de avion pe o cursă de linie (în regim individual), iar compania aeriană a făcut un anunţ oficial cu privire la anularea, suspendarea sau reprogramarea cursei respective, va rugăm să ne contactati pentru a putea vedea ce opţiuni oferă compania aeriană, punctual şi a va ajuta să reprogramati zborul sau să solicităm companiei alte optiuni pentru dv.

Soluţii pentru reprogramarea serviciilor turistice contractate

Va ȋnţelegem reticenţa cu privire la călătoriile ȋn următoarea perioadă. Din acest motiv, ȋmpreună cu partenerii şi furnizorii noştri de servicii turistice am agreat o serie de soluţii prin care să venim ȋn sprijinul turiştilor care doresc să ȋşi reprogrameze vacanţele, pentru o dată de călătorie mai ȋndepărtată.
Reprogramarea este singura soluție viabilă în acest moment, datorită faptului că s-au efectuat deja comenzi și plăți către furnizori, precum și faptul că există deja costuri asociate rezervării (costuri de marketing, costuri cu salariile pentru agenții care au procesat rezervarea, costuri de producție pentru salariații care au gestionat fiecare produs în parte, chirii ale sediilor, site și costuri asociate sistemelor folosite, taxele şi impozitele aferente tuturor costurilor evidențiate mai sus, plătite deja către stat, etc.).

1. Pentru călătorii cu date de plecare de la 20.03.2020 până la  16.05.2020 (stare de urgență)

Călătorii beneficiază de reprogramare gratuită în condițiile în care își exprimă opțiunea în termen de 7 zile de când le-au fost prezentate noile variante.
Reprogramările se pot face pentru plecări în perioada noiembrie 2020 – 30 aprilie 2021, adică pe aceeași sezonalitate, pentru a putea menține aceleași tarife și disponibilități.

2. Pentru călătorii cu date de plecare de la 17.05.2020 până la 14.06.2020 (stare de incertitudine)
Călătorii beneficiază de alternative de reprogramare gratuită în condițiile în care își exprimă opțiunea în termen de 7 zile de când le-au fost prezentate noile variante.
Reprogramările se pot face pentru plecări pe aceeași sezonalitate, pentru a putea menține aceleași tarife și disponibilități.
Pe programele de tip cazare, sejur sau circuit in Romania, reprogramarea gratuita se aplica plecarilor pana la 31.05.2020.
Pe programele de tip city break si bilete de avion individuale, se aplica o serie de conditii specifice.
3. Pentru călătorii cu dată de plecare după 15.06.2020
Contractele se derulează normal, iar noile termene de plată au fost prelungite, conform informaţiilor de mai jos. Depășirea acestor noi scadențe va conduce la anularea contractelor și la pierderea avansului deja achitat.
Condiţii aplicabile reprogramărilor:
• Reprogramările se pot face exclusiv pe același tip de serviciu, pe același furnizor (în funcție de disponibilitate) și pentru aceiași titulari de contract.
• Reprogramarea se face cu consimțământul clientului, transmis în scris, (email, sms, poștă, etc.).
•  În măsura în care reprogramarea nu este confirmată de turiști în termenul acordat, furnizorul va putea anula pachetul de servicii, iar sumele achitate nu vor putea fi returnate decât dacă, și în măsura în care, vor putea fi recuperate de la furnizori prin acționarea în instanță.
*Este posibil ca reprogramarea să fie supusă unor condiții suplimentare, specifice în funcție de pachetul de servicii achiziționat, de destinație sau furnizor. Ți le vom comunica punctual.

Comunicat oficial Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (18.03.2020):

Vezi comunicatul integral